Veelgestelde vragen
Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen. Als je vraag er niet tussen zit stel deze dan via info@boekhoudmannetje.nl of bel 077 77 20 1871. Het Boekhoudmannetje staat voor je klaar!
Wat houdt de overstapservice van het Boekhoudmannetje in?
Je administratie uit voorgaande periode wordt verwerkt, zodat je per jaar een duidelijk en helder overzicht hebt. Vaak zitten ondernemers, voordat ze bij Het Boekhoudmannetje beginnen, bij een boekhoudkantoor of Accountant. Om het overstappen nog gemakkelijker te maken heb ik een Overstapservice. Je hoeft alleen maar de overzichten van voorgaande maanden te e-mailen. Kom je er niet uit? Dan neem ik contact met je contactpersoon op en regel de rest.
Wat houdt de Belasting-scan in van het Boekhoudmannetje?
Niemand wil teveel belasting betalen, daarom is er de Boekhoudmannetje Belasting-scan. Er wordt gekeken welke kosten je kunt aftrekken, welke regels er zijn en hoe je kunt besparen.
Wat houdt een gratis advies gesprek in?
Je krijgt een gratis advies gesprek. Hierin wordt samen met jou gekeken naar je onderneming en wat er eventueel beter of anders zou kunnen. Uiteraard is het aan jou of je er iets mee wil doen.
Wat kost het Boekhoudmannetje?
Je betaalt €122.50 (excl. btw) per maand, voor BV’s geldt een tarief van €197.50 (excl. btw) per maand. Niks meer of minder. Voor dit bedrag krijg je de volledige diensten, zoals hier beschreven. Dit is een ALL-IN tarief zonder beperkingen!
Hoe werkt de betaling aan het Boekhoudmannetje?
Je krijgt aan het begin van de maand een factuur over de vorige maand. Je betaalt dus achteraf. De betalingstermijn is 7 dagen en er kan per automatische incasso of bankoverschrijving betaald worden.
Zitten er nog addertjes onder het gras?
Nee, zo ben je bijvoorbeeld niet gelimiteerd aan het aantal boekingen of wordt je inkomstenbelasting aangifte niet nog extra in rekening gebracht. Indien er extra kosten zouden zijn in verband met extra werkzaamheden dan worden deze van te voren met je besproken en vastgelegd.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Je gegevens worden gegarandeerd niet met derden gedeeld en opgeslagen in een beveiligde omgeving.
Voldoe ik aan mijn wettelijke verplichtingen?
Ja, het Boekhoudmannetje voert en bewaart je boekhouding conform wettelijke eisen. Daarnaast doet het Boekhoudmannetje je omzetbelastingaangifte per maand of per kwartaal. Tevens wordt 1 keer per jaar je inkomstenbelastingaangifte gedaan. Indien van toepassing wordt ook de aangifte voor je partner gedaan. Voordat een aangifte definitief ingediend wordt zal er, indien dit gewenst is, eerst overleg met je plaatsvinden.
Hoe kan het Boekhoudmannetje alle diensten tegen zo’n laag tarief aanbieden?
Het Boekhoudmannetje werkt samen met www.jort.nl waardoor de inkoopkosten van het boekhoudprogramma lager zijn dan bij duurdere aanbieders. De administratie wordt zoveel mogelijk geautomatiseerd en volledig online uitgevoerd.
Hoelang duurt het voordat het Boekhoudmannetje voor mij aan de slag kan?
Nadat je je hebt aangemeld via de website, krijg je binnen een dag een brief met hierin onze afspraken die we samen vastleggen. Na ondertekening gaat het Boekhoudmannetje voor je aan de slag en is je administratie vaak binnen een aantal dagen gereed.
Hoe weet ik dat mijn boekhouding in goede handen is?
Het Boekhoudmannetje bestaat al sinds 2010 en bestaat uit een team van enthousiaste, ervaren en professionele medewerkers. Die de kernwaarden van het Boekhoudmannetje elke dag weer waarmaken:
Eenvoudig – Flexibel – Tijdsbesparend – lage kosten
Wat wordt er van mij verwacht?
- Een ingevuld aanmeld formulier.
- Digitaal aanleveren van in- en verkoopfacturen via app of email.
- Dat je een koppeling met de bank accordeert.
- Dat je ons machtigt om de belastingaangiftes voor je te doen.
- Tijdig aanleveren van gegevens voor de aangifte inkomstenbelasting (ook van fiscaal partner) of VPB aangifte.
- Wanneer je door ons verkoopfacturen wil laten versturen en gebruik wil maken van de betaalmethode via Molly. Dan dien je een koppeling met Molly te maken.